Portasignatures

Solució que permet gestionar els processos de signatura personal dels teus documents de forma fàcil i des del mòbil

Descripció

El Portasignatures permet als seus usuaris centralitzar i agrupar la gestió de la signatura electrònica de documents.

Es presenta en forma de portal web. Les seves característiques més importants són les següents :

  • Permet als usuaris pujar documents i escollir quins han de ser els seus signataris i en quin ordre han d’actuar. El sistema també permet escollir usuaris que, tot i no haver de signar el document, han de donar el seu vist-i-plau.
  • Notifica als usuaris quan tinguin algun document pendent de signatura.
  • Facilita als signataris un entorn usable per accedir-hi i poder procedir a la signatura, fins i tot de múltiples documents alhora.
  • Accessible amb qualsevol dels navegadors més habituals, així com des de dispositius mòbils (Android / iOS)
  • Treballa amb documents pdf, i és capaç de transformar la resta de formats a aquest. Les signatures produïdes tenen formats avançats i són preservables
  • Dóna accés als documents signats tant als redactors com als signataris i pot generar còpies dels documents signats amb codi segur de verificació
  • No requereix cap integració

A qui va adreçat

El Portasignatures està adreçat a totes les administracions públiques catalanes.

Beneficis

El Servei aporta les següents avantatges als seus usuaris:

  • Ofereix un espai únic per produir la signatura electrònica de documents
  • Signatura fàcil, usable i ràpida.
  • Accessible des de dispositius mòbils (Android / iOS)
  • El format de documents tractat (pdf) està molt estès i és entenedor

Per altra banda, les administracions usuàries, i en concret les persones encarregades de la gestió d’expedients, trobaran que el sistema els hi facilita:

  • El seguiment del procés de signatura d’un document amb múltiples signataris
  • Tant la càrrega de documents a signar com l’accés als documents signats és senzill. Tot i que no és un gestor documental, el sistema guarda còpia del document signat.
  • Multidioma (català, castellà, anglès, euskera)

Presentació del servei

En el següent document podeu trobar una breu descripció del Servei de Portasignatures:

Millores previstes

  • Integració idp d’EACAT (2017)
  • Substitució de l’Applet de signatura de Viafirma per la solució del Consorci (signador.aoc.cat) (2017)
  • Integració amb TrustedX per permetre signar amb T-CAT-N (2018)

Des del Consorci AOC s’està acabant d’implantar un entorn productiu que permetrà fer us del Servei a tots els usuaris d’EACAT. Tot i això, durant la fase de pilotatge s’ha fet servir una instància del sistema del proveïdor en modalitat SaaS. En aquesta instància només estan donats d’alta els usuaris d’aquells ens que ho han demanat. Aquest entorn segueix estan operatiu i, mentre acaben les tasques de pujada a producció, es pot fer servir.

Els ens interessats en provar la plataforma podeu demanar l’alta dels usuaris, indicant quins hauran de redactar peticions de signatura de documents, seguint les instruccions incloses en aquest apartat: Com es pot accedir al servei?

Per a qualsevol dubte o aclariment, podeu consultar el Portal de Suport del Portasignatures.

Preparats per fer el pas?

El vostre ens pot estar beneficiar-se dels avantatges d'aquest servei en menys de 15 dies des de l'enviament de la vostra sol·licitud.