Calella facilita l’ús de l’idCAT Mòbil fent registres presencials a l’ajuntament

Logo idCAT MòbilL’Ajuntament de Calella aposta per la identificació digital mitjançant l’idCAT Mòbil i fa possible que els ciutadans de Calella el puguin sol·licitar presencialment a la planta baixa de l’ajuntament.
L’IdCAT Mòbil és el sistema d’identificació d’usuaris alternatiu als certificats digitals i una alternativa còmoda i segura per identificar-se digitalment davant les administracions públiques catalanes. L’idCAT Mòbil es basa en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil en el moment que la persona fa el tràmit en línia. Es tracta d’un sistema segur i gratuït que no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya. A més, no caduca en el temps i permet identificar-se i signar des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador.

Com obtenir-ho?

Qui vulgui tenir l’idCAT Mòbil es pot donar d’alta en menys d’un minut a través de la pàgina web del servei o, en el cas de Calella, presencialment a la planta baixa de l’ajuntament. En cas de ser estranger només es podrà fer l’alta presencialment. Cal tenir en compte que només podran donar-se d’alta aquells ciutadans i ciutadanes majors de 16 anys.

Per fer l’alta des d’internet, el ciutadà només haurà d’informar de la seva data de naixement, del número de DNI i del codi de barres de la Targeta Sanitària del CatSalut. En cas que l’usuari ja disposi del certificat digital (idCAT, DNIe…) només caldrà afegir el número de telèfon mòbil.

Un cop donat d’alta, cada vegada que l’usuari vulgui consultar l’estat dels seus expedients o tramitar amb idCAT Mòbil, se li enviarà una contrasenya a través de missatge de text al telèfon mòbil (SMS) que serà vàlida durant 30 minuts.

Amb l’idCAT Mòbil es poden fer les gestions més habituals com ara la petició d’una llicència d’obres, una beca de menjador o entrar una instància genèrica.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInEmail this to someone

2 comentaris a “Calella facilita l’ús de l’idCAT Mòbil fent registres presencials a l’ajuntament

  1. Joan A. Olivares Obis

    Més que un comentari, us faig una pregunta que pot ajudar-nos a entendre aquest servei:
    Podríeu explicar els avantatges de fer un alta a IdCAT Mòbil presencialment en lloc de fer-la per internet?

    19 de desembre de 2016 a 12:21
    1. Anna Giné

      Benvolgut Joan,

      Ara mateix no hi ha cap avantatge pràctic. El procés de registre presencial davant un treballador públic genera unes evidències més fortes que el procés de registre telemàtic amb informació coneguda per ambdues parts. Actualment, els serveis que utilitzen l’idCAT Mòbil no diferencien entre els usuaris que s’han registrat presencialment o telemàticament perquè d’acord als anàlisis de riscos que hem fet entenem que tots dos casos ofereixen garanties suficients. Però si una Administració decideix, en funció del seu anàlisi de riscos, diferenciar les actuacions que pot fer el ciutadà en funció del canal de registre, ho podria mitjançant el VALID (integrador de sistemes d’identificació) perquè la informació del canal està registrada.

      El servei Cl@ve de l’Administració General de l’Estat i els tràmits de l’Agència Tributària Estatal, funcionen amb els mateixos principis. Amb Cl@ve PIN es poden fer tots els tràmits ciutadans de l’AEAT, independentment del canal de registre. Si alguna Administració vol diferenciar els tràmits que es poden fer amb Cl@ve PIN en funció del canal de registre, també ho pot fer. Tot i això, ara mateix no coneixem cap cas d’ús d’aquest escenari.

      23 de desembre de 2016 a 22:33

Deixa un comentari

El teu email no es publicarà. Els camps requerits estan marcats amb *

Pots utilitzar els següents elements i atributs d'HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>