Informes d'e-Administració a Catalunya

En el marc del desenvolupament de l’Administració electrònica, des del Consorci AOC hem cregut interessant copsar l’estat de l’administració pel que fa als instruments municipals d’Administració electrònica i, més específicament, al reconeixement efectiu dels drets dels ciutadans arrel de l’entrada en vigor de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics i, més recentment, la Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

Amb aquest objectiu, periòdicament duem a terme una revisió de l’estat de l’e-Administració als 948 ajuntaments de Catalunya1 i publiquem les dades en un informe. Així mateix, els resultats de l’anàlisi es plasmen en un mapa de Catalunya interactiu.

Mapa municipal i comarcal català

Mapa_eADM_AJAl mapa municipal català podeu accedir a la informació relacionada amb els 948 municipis catalans:

Mapa_eADM_CC

També podeu consultar les dades dels 42 consells comarcals al mapa d’e-administració per comarques.

La informació que mostren els mapes és la més recent. Si voleu conèixer les dades dels estudis anteriors podeu accedir als informes sobre administració .

Descripció del mètode

Els informes sobre e-Administració són el resultat d’un estudi dut a terme pel personal del Gabinet Tècnic del Consorci AOC en un període de temps concret i en base a:

  • el recull d’indicadors mensual dels serveis del Consorci AOC
  • l’anàlisi de l’oferta i ús dels serveis d’Administració electrònica.

Els indicadors analitzats són:

  • si l’ens té web
  • si publica el seu catàleg de serveis
  • si disposa de carpeta del ciutadà
  • si té seu electrònica
  • si ofereix el perfil de contractant
  • si ofereix informació cartogràfica
  • si publica la cartografia del seu urbanisme
  • si té un tauler d’anuncis o edictes electrònic
  • si disposa de cercador al web
  • si ofereix tràmits en línia
  • si ofereix la possibilitat de tramitar en línia una instància o sol’licitud genèrica (entenent que amb això es permetria poder donar un mínim compliment a l’obligació d’oferir la possibilitat a la ciutadania de relacionar-se per qualsevol mitjà)
  • si envia notificacions electròniques
  • si accepta factures electròniques
  • si és cessionari de dades d’altres administracions (intercanvi de dades)
  • si cedeix el seu padró municipal telemàticament a altres administracions
  • si ofereix la comunicació de canvi de domicili
  • si és entitat de registre T-CAT
  • si és entitat de registre idCat
  • si l’ens incorpora en la seva gestió interna informació cartogràfica
  • si fa ús de serveis de seguretat, mitjançant l’anàlisi preventiva de vulnerabilitats externes
  • si l’ens ha aprovat normativa en matèria d’administració electrònica
  • si l’ens ha aprovat normativa reguladora de seu electrònica
  • si l’ens ha aprovat normativa reguladora de registre electrònic
  • si l’ens té un portal de transparència al seu web
  • si disposa de Finestreta Única Empresarial Local

El resultat d’aquesta anàlisi es contrasta amb el personal tècnic dels consells comarcals, d’acord amb el conveni de col·laboració que hi ha entre els consells i el Consorci AOC.

1En els tres primers informes de 2010, es van recollir dades de 946 ajuntaments, ja que La Canonja encara no era legalment municipi independent.

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
Fet amb tecnologia digital de DeMomentSomTres