Suporte-FACT EmpresesCom es pot consultar l'estat d'una factura?

Com es pot consultar l’estat d’una factura?

Les administracions adherides al servei e.FACT ofereixen una bústia de lliurament que permet consultar l’estat de la vostra factura.

Un cop heu accedit a la bústia de lliurament de l’administració destinatària de la vostra factura, heu d’entrar a la pestanya “Consulta d’estats”.

consulta_estats

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta funcionalitat permet la recerca de factures, enviades prèviament, de cara a consultar el seu estat de tramitació, una a una (ara per ara no existeix la possibilitat de consultar, com a emissor, l’estat de totes les factures enviades a un receptor en concret).

Per consultar l’estat d’una factura heu d’informar dels següents camps:

– Número de factura (amb o sense separadors, segons aparegui a la factura)
– Any fiscal de la factura
– NIF/CIF de l’emissor (amb o sense ES, segons aparegui a la factura)
– CIF del receptor (amb o sense ES, segons aparegui a la factura)
– Import de la factura (sense separador de milers)

Atenció! Us recomanem que informeu del contingut exactacte que heu introduit a l’xml. Us passem la correspondència de camps amb el facturae.

  • Número de factura: Facturae/Invoices/Invoice/InvoiceHeader/InvoiceNumber
  • Any fiscal de la factura: Facturae/Invoices/Invoice/InvoiceIssueData/IssueDate (camp amb format, AAAA-MM-DD, informar només l’any “AAAA”)
  • NIF/CIF de l’emissor: Facturae/Parties/SellerParty/SellerParty/TaxIdentification/TaxIdentificationNumber
  • CIF del receptor: Facturae/Parties/SellerParty/BuyerParty/TaxIdentification/TaxIdentificationNumber
  • Import de la factura: FActurae/Batch/TotalAmount/TotalExecutableAmount

Una vegada completats aquests camps i prement el botó “Cerca” es realitza la consulta i es mostra l’històric d’estats pels quals ha passat la factura especificada. D’aquesta manera si la factura s’ha lliurat correctament a l’administració, es detalla, entre d’altres, la informació corresponent al registre d’entrada de la factura.

Per altra banda, també podeu consultar l’estat de la vostra factura a través de l’adreça de correu electrònic que ens indiqueu en el moment d’enviar la factura a través de la bústia de lliurament de l’Administració destinatària. A aquesta adreça s’aniran enviant els canvis d’estat que aquesta factura experimenti.

Atenció! En el cas que no visualitzeu l’estat “Registrada” això indica que la factura no s’ha registrat per l’Administració destinatària. Si la factura no supera la validació de la signatura electrònica o la factura no és acceptada per l’administració per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l’estat de “Rebutjada” i el motiu del rebuig. Així mateix, és responsabilitat de l’emissor de les factures la consulta de l’estat de les mateixes.

Podeu consultar la relació d’estats: Què signifiquen els diferents estats de la factura electrònica que informa la bústia de lliurament?

NOTA: Un cop enviada la factura a l’e.FACT aquesta es carrega de manera immediata a l’aplicació, tot i així, és possible que hagin de passar uns minut fins que aquesta cerca ofereix resultats. Tingueu en compte aquest fet, abans de reenviar la factura donat que en aquest cas, aquesta pot quedar duplicada.

Valora aquest contingut: 
NegatiuPositiu Valoració -16, basada en 34 vots
Loading...
 Millora aquest contingut

Ajuda'ns a millorar aquest contingut.

Si el que necessites és fer-nos arribar una consulta o reportar un problema, si us plau, fes servir l'opció de contacte del menú.

El teu email no es publicarà. Els camps requerits estan marcats amb *

6 comentaris a “Com es pot consultar l’estat d’una factura?
  1. MARICARMEN

    Seria necessari un exemple que sempre clarifique més, és a dir es posa punt del número de factura quan es fa la consulta, es posa el VAT o el CIF/NIF sense ES.

    8 de juliol de 2015 a 12:23
    1. Suport AOC

      Hola Mari Carmen,

      Hem indicat alguns aclariments a cadascun dels criteris de cerca llistats a la FAQ, segons has demanat al teu comentari.

      Moltes Gràcies.

      17 de juliol de 2015 a 8:20
  2. MªÀngels Campos

    No hi ha opció a consultar com a emissor de l’estat de totes les factures a un receptor en concret?

    15 de juliol de 2015 a 7:07
    1. Suport AOC

      Hola Mª Àngels,

      Hem afegit un apunt a la FAQ a la que has fet referència al teu comentari, indicant que no és possible l’opció de consulta d’estat de factures a l’e.FACT, de la manera que comentes.

      Moltes gràcies per l’aportació.

      17 de juliol de 2015 a 7:42
  3. Joana Melo

    Enlloc he trobat alguna referència al temps que triguen aquestes institucions a fer aquestes gestions. És a dir, un cop m’apareix l’estat de la factura, com sé quant de temps he d’esperar per a que me la rebutgin o acceptin? Com sé que no s’ha perdut pel camí la meva factura? Quant de temps he d’esperar per iniciar els tràmits de reclamació?
    Gràcies…

    26 de setembre de 2016 a 12:33
    1. Suport_AOC

      Hola Joana,

      Sobre el teu comentari en relació amb el temps que heu d’esperar per poder reclamar un canvi d’estat de la factura, t’informem que l’e.FACT com a punt general d’entrada de factures no defineix cap requisit a l’ens receptor en aquest sentit, donat que el temps estipulat per l’acceptació/pagament d’una factura està basat als procediments interns de cada ens. El que si que es defineix a través de l’aplicació, és el fet que la factura s’hagi de registrar al registre d’entrada de l’ens en un període màxim de 24 hores des del moment en que es tramet.

      Gràcies.

      28 de setembre de 2016 a 8:16