Suporte-NOTUMRecomanacions sobre les contrasenyes d'un sol ús

Recomanacions sobre les contrasenyes d’un sol ús

Les contrasenyes d’un sol ús tenen les següents característiques:

  1. Només es poden fer servir per accedir al sistema que l’està sol·licitant.
  2. Tenen una vigència temporal limitada (en general de 30 minuts).
  3. Només es poden fer servir en una transacció.
  4. Són d’ús personal i intransferible.

 

Per aconseguir la contrasenya d’un sol ús accedireu a la següent pantalla:

eNOTUM-pantalla

 

Recomanacions per a l’ús del mecanisme d’identificació basat en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil o a una adreça de correu electrònic:

Correu electrònic:

  1. Fer servir contrasenyes d’accés a la bústia de correu prou robustes (combinacions de lletres, números i caràcters especials amb una llargària no inferior a 8 caràcters) i canviar-les amb una periodicitat no inferior a un any.
  2. Fer servir un compte de correu electrònic d’ús exclusiu i mai comptes de correu d’ús col·lectiu.
  3. Si es té alguna sospita que el mitjà ha estat compromès des del punt de vista de la seguretat (intents d’accés, evidències d’accés d’origen desconegut, etc.) cal canviar immediatament la contrasenya d’accés al correu electrònic.
  4. Mantenir els equips amb els que s’accedeix al correu electrònic lliure de programari malintencionat. Es recomana fer servir antivirus fiables amb regularitat.
  5. Mantenir actualitzat el sistema operatiu i navegadors amb els que s’accedeix al correu electrònic.
  6. En cas d’accedir al servei que requereix la contrasenya des d’un equip d’ús públic, tancar la sessió i el navegador un cop finalitzat l’ús d’aquest.

 

Telèfon mòbil:

  1. Cal protegir amb una contrasenya l’accés al dispositiu (preferiblement numèrica, no de patró) i cal configurar que el bloqueig es dispari automàticament en tancar o transcorregut un període de temps.
  2. Cal protegir amb una contrasenya el desbloqueig de la targeta SIM.
  3. En cas de pèrdua o robatori de l’aparell, cal donar-lo de baixa immediatament seguint el procediment que l’operador hagi indicat. En general, cal tenir apuntat el codi IMEI que identifica el dispositiu (podeu conèixer el vostre IMEI teclejant *#06#).
  4. Mantenir el telèfon lliure de programari malintencionat. Es recomana fer servir antivirus fiables amb regularitat.
  5. Mantenir actualitzat el sistema operatiu del telèfon.
Valora aquest contingut: 
NegatiuPositiu Valoració -18, basada en 38 vots
Loading...
 Millora aquest contingut

Ajuda'ns a millorar aquest contingut.

Si el que necessites és fer-nos arribar una consulta o reportar un problema, si us plau, fes servir l'opció de contacte del menú.

El teu email no es publicarà. Els camps requerits estan marcats amb *

4 comentaris a “Recomanacions sobre les contrasenyes d’un sol ús
  1. Santiago Casajuana Palet

    No puc entrar a la comunicació.
    Tinc un codi, que no es pot posar a enlloc

    13 de gener de 2017 a 18:49
    1. Suport - AOC

      Hola Santiago,

      Per tal de donar-te una resposta adequada al que et passa, et recomanem que obris una petició de suport mitjançant el botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina, i així podràs especificar concretament quin problema tens i el nostre centre d’Atenció a l’usuari estara encantat d’ajudar-te!

      Gràcies.

      19 de gener de 2017 a 14:31
    2. Celestina

      No he pogut posar la contraseña que vais envar-me!! Como he de fer-ho…. gràcies

      22 de gener de 2017 a 11:52
      1. Suport - AOC

        Hola celestina,

        En el teu cas t’indiquem el mateix que al Santiago, per tal de poder donar-te una resposta personalitzada i precisa d’acord amb el teu problema, hauràs de contactar amb el nostre Centre d’Atenció a l’usuari a través del botó “obre una petició” que trobaràs a la part superior dreta d’aquesta mateixa pàgina.

        Atentament,

        Suport AOC

        31 de gener de 2017 a 14:35