SEU ELECTRÒNICA I TRANSPARÈNCIA

Accés a la informació pública i serveis electrònics de manera clara, estructurada i reutilitzable

TRANSPARENCIA

El servei de transparència del Consorci AOC consta de diferents recursos per donar compliment a les obligacions de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, fruit de la col·laboració amb la Generalitat, mitjançant el Departament de Governació i Relacions Institucionals i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, les Diputacions, el Consorci AOC, el Consorci Localret, l’Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya i el Col·legi de Secretaris i Interventors de Catalunya.

Fruit d’aquesta col·laboració es posa a disposició dels ens locals, els serveis següents:

  • Portal de transparència per als ens locals, que us permetrà comptar amb un portal de transparència propi del vostre ens per donar compliment a la Llei de Transparència. El servei s’entén integrat dins de la seu electrònica, per tant, les modalitats d’accés al servei són escollir el servei de Seu-e, Transparència i e-Tauler o bé només transparència (en el cas que ja disposeu d’una solució de seu-e pròpia o bé la nostra). Com sol·licitar-ho?
  • Repositori de dades obertes de Transparència dels ens locals de Catalunya: conjunt de dades, en format de dades obertes, relacionats amb conceptes de Transparència, dels ens locals de Catalunya, provinents de fonts de dades supramunicipals i de l’ús de productes i serveis del Consorci AOC.
  • Formularis electrònics d’accés a la informació pública:“Sol·licitud d’accés a la informació pública” (via e-TRAM) per donar compliment a l’article 27 de la Llei de la Transparència. Més informació a la FAQ: Com es pot disposar del tràmit de “Sol·licitud d’accés a la informació pública” al meu e-TRAM?
  • “Dret de formular propostes i suggeriments” (via e-TRAM), per donar compliment a l’article 61 de la Llei de Transparència. Més informació a la FAQ: Com es pot demanar el tràmit de “Queixes, suggeriment i propostes”?
  • “Tramesa genèrica” (via EACAT), per donar compliment a l’art.30 de la Llei de Transparència, per a la sol·licitud d’informació o derivació de sol·licituds sobre temes de transparència entre ens.
    En aquest sentit, tots aquells ens que disposeu de la tramesa genèrica a l’EACAT, us recomanem que la feu servir per tal de sol·licitar informació sobre transparència a altres ens (art.30.1) o bé per traslladar sol·licituds d’accés a la informació de ciutadans (art.30.2).

A qui va adreçat

A totes les administracions publiques locals catalanes.

En el cas del sector públic de la Generalitat, si necessiteu serveis de Transparència, cal que contacteu amb la Secretaria de Transparència i Govern Obert (Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència): contacte

Beneficis del servei de Transparència

  • Assegura el compliment de les obligacions de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
  • Permet complir amb els indicadors de Transparència internacional i InfoParticipa
  • Projecte conjunt de la Generalitat de Catalunya, les quatre Diputacions i les entitats municipalistes de Catalunya, dins d’un Conveni marc de col·laboració.
  • Facilitarà la feina administrativa: càrrega automàtica d’informació enviada a organismes supramunicipals o de l’ús de productes del Consorci AOC
  • Diverses modalitats que permetran adaptar-se a les diferents necessitats de cada ens local:
    • Seu-e, Transparència i Dades Obertes
    • Transparència i Dades Obertes
    • Dades obertes

Compliment legal

El servei de Seu-e i Transparència del Consorci AOC permet donar compliment legal a les obligacions de govern obert i transparència. Concretament s’ha desenvolupat per a facilitar el compliment com a mínim de:

  • la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
  • la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
  • els indicadors de Transparència Internacional
  • els indicadors Infoparticip@ de la Universitat Autònoma de Barcelona

Estat del servei

El servei està disponible. Si voleu començar a utilitzar aquest servei podeu informar-vos a Com sol·licitar-ho.

Ens i usuaris destacats

Podeu consultar els llistats actualitzats de sol·licituds del servei i d’altes gestionades.

Cost del servei

La prestació del servei de Transparència no comporta cap cost per a les administracions públiques catalanes.

Presentació del servei

En el document següent podeu trobar una breu descripció del servei de Transparència

Si el que necessiteu és més informació sobre la Llei de Transparència, àmbit d’aplicació i recursos disponibles, podeu consultar la informació següent:

Full de ruta 2016/17

Darrers evolutius més remarcables (octubre de 2016):

  • Millores a les visualitzacions gràfiques dels ítems de Pressupost i Liquidació del pressupost.
  • Millores en la personalització dels ítems: personalització la descripció ciutadana i possibilitat d’amagar les metadades (indicadors ITA, indicadors Infoparticipa i Quadre de Classificació Documental).
  • Creació del nou ítem de Finestra Única Empresarial.
  • Esdevenen ítems automàtics: Informació de l’aire (redireccionament), Dades estadístiques (redireccionament), Plantilla d’empleats públics (dades obertes).
  • +Info

Pròxims evolutius més remarcables (previsió: inicis de 2017):

  • Millores a l’edició de serveis i tràmits de SEU-e.
  • Automatització de l’ítem Execució pressupostària trimestral.
  • Panell de control de l’editor.
  • Registre electrònic d’evidències dels continguts mitjançant de “logs” certificats.
  • Millora de la gestió de SEU-e mitjançant un flux de publicació i rols de revisió i validació de continguts.
  • Creació del nou ítem: Resultats electorals.

En aquest apartat trobareu la informació de com sol·licitar els serveis del Consorci AOC relacionats amb la Llei de la Transparència. Per veure a qui van dirigits, visiteu la pestanya “Què és” > Apartat “A qui va dirigit”.

Si voleu estar informats de les novetats en relació amb aquest i altres temes sobre transparència, us recomanem que us subscriviu al nostre blog sobre Dades Obertes i Transparència (al marge lateral dret del mateix).

Serveis disponibles:

  • Portal de transparència per als ens locals, que us permetrà comptar amb un portal de transparència propi del vostre ens per donar compliment a la Llei de Transparència. El servei s’entén integrat dins de la seu electrònica, per tant,  les modalitats d’accés al servei són escollir el servei de Seu-e, Transparència i e-Tauler o bé només transparència (en el cas que ja disposeu d’una solució de seu-e pròpia o bé la nostra).Els ens que estigueu interessats a disposar d’aquest servei, heu de descarregar-vos, emplenar i enviar el formulari d’alta i modificacions amb les dades necessàries. Per fer-ho accediu a EACAT, en concret a “Tràmits”, opció “Catàleg de tràmits”, cercant el prestador “Consorci AOC”, opció “Sol·licitud de serveis”, tràmit “Sol·licitud del servei SEUe + eTAULER + Trasparència”. Cal que el formulari estigui signat electrònicament. Un cop validat i signat s’enviarà de manera automàtica prement el botó envia.Nota: si ja disposeu de la solució de seu electrònica del Consorci AOC, cal que marqueu “modificació” (en tipus de sol·licitud) i “transparència” (en modalitat de servei).
  • “Sol·licitud d’accés a la informació pública” (via e-TRAM) per donar compliment a l’article 27 de la Llei de la Transparència. Més informació a la FAQ: Com es pot disposar del tràmit de “Sol·licitud d’accés a la informació pública” al meu e-TRAM?Els ens que estigueu interessats a disposar d’aquest tràmit al vostre catàleg d’e-TRAM, us heu d’adreçar al web del servei e-TRAM , descarregar-vos i emplenar el formulari d’alta i modificacions amb les dades necessàries i fer-nos arribar el document a través d’EACAT, en concret a l’apartat “Tràmits”, prestador “Consorci AOC”, tràmit “Sol·licitud Serveis AOC”.Nota: Des del Consorci AOC hem procedit a activar aquest tràmit a tots aquells ens usuaris de l’e-TRAM que ja disposaven d’instància genèrica.Aquesta activació s’ha realitzat d’acord a les condicions de prestació servei que estableixen que els canvis associats a noves obligacions o modificacions legals, o la introducció de noves funcionalitats i/o nous tràmits electrònics seran implementats automàticament als serveis del Consorci AOC en funció dels recursos disponibles, amb l’objectiu de garantir que els serveis del Consorci AOC compleixin amb la normativa vigent i agilitzar la gestió administrativa dels serveis.
  • “Dret de formular propostes i suggeriments” (via e-TRAM), per donar compliment a l’article 61 de la Llei de Transparència. Més informació a la FAQ: Com es pot demanar el tràmit de “Queixes, suggeriment i propostes”?S’ha adaptat l’actual tràmit de “Queixes i suggeriments” tot convertint-lo en “Queixes, suggeriment i propostes”.En aquest sentit, tots aquells ens que disposin del tràmit de “Queixes i suggeriments” no caldrà que facin cap sol·licitud doncs aquesta senzilla modificació es realitzarà de manera automàtica.La resta d’ens que estigueu interessats a disposar d’aquest tràmit al vostre catàleg d’e-TRAM, us heu d’adreçar al web del servei e-TRAM , descarregar-vos i emplenar el formulari d’alta i modificacions amb les dades necessàries i fer-nos arribar el document a través d’EACAT, en concret a l’apartat “Tràmits”, prestador “Consorci AOC”, tràmit “Sol·licitud Serveis AOC”.
  • “Tramesa genèrica” (via EACAT), per donar compliment a l’art.30 de la Llei de Transparència, per a la sol·licitud d’informació o derivació de sol·licituds sobre temes de transparència entre ens.En aquest sentit, tots aquells ens que disposeu de la tramesa genèrica a l’EACAT, us recomanem que la feu servir per tal de sol·licitar informació sobre transparència a altres ens (art.30.1) o bé per traslladar sol·licituds d’accés a la informació de ciutadans (art.30.2).
  • Model de documents: posem a la vostra disposició una sèrie de models de documents útils per al desplegament de la Llei de la Transparència al vostre ens al següent enllaç.

El servei de SEU-e ha estat discontinuat i les seves funcionalitats i solucions s’ofereixen, a partir d’ara, conjuntament amb el servei de Transparència.

Si ja sou usuaris del servei de SEU-e (versió 1.0), podeu obtenir informació de com passar a la versió 2.0 tot consultant el Portal de suport del servei de Transparència, apartat “SEU-e 2.0”.

A través de la pàgina de formació del Servei Seu 2.0 i Transparència podeu conèixer el programa dels cursos, inscriure-us al curs virtual disponible sobre el servei, així com consultar les dates previstes per les sessions de formació presencials que ofereixen les Diputacions arreu del territori català.

Per a qualsevol dubte o aclariment, podeu consultar el Portal de Suport de Transparència o contactar amb el Centre d’Atenció a l’Usuari del Consorci AOC.

Preparats per fer el pas?

El vostre ens pot estar beneficiar-se dels avantatges d'aquest servei en menys de 15 dies des de l'enviament de la vostra sol·licitud