SuportVia ObertaDGT: registre de vehicles (fitxa del servei i requisits)

DGT: registre de vehicles (fitxa del servei i requisits)

A continuació trobaràs la descripció del servei i l’ajuda per emplenar la sol.licitud. Llegeix-los atentament!

Descripció El servei facilita a les administracions públiques que ho requereixin per al desenvolupament dels seus tràmits la connexió i l’ús del servei de consulta d’informació associada a vehicles i persones del servei ATEX (Acceso Telemático de Usuarios Externos) de la Direcció General de Trànsit (en endavant DGT).
Òrgan emissor Direcció General de Trànsit. Ministeri de l’Interior
Tipus de consulta Manual: consulta de dades per part de l’empleat públic, a través del frontal web EACAT > Via Oberta. El sistema de consulta és individual (cas per cas). L’empleat públic haurà d’estar donat d’alta a EACAT i autoritzat per al consum d’aquest servei. La identificació a EACAT s’ha de realitzar necessàriament amb targeta de certificació digital (T-CAT o equivalent).
Automatitzada: mitjançant serveis web (consulta de dades directament a través dels sistemes d’informació propis de l’ens públic). El sistema d’informació que faci les peticions de dades haurà de signar-les amb un certificat d’aplicació (CDA) de l’administració responsable del sistema; tot i que la consulta de dades a la DGT es realitzarà amb el dgtCA de la DGT que ens haureu cedit.
Com fer les consultes Consulta el contingut: DGT: registre de vehicles (com fer consultes)
Tipus d’usuari Les administracions públiques i ens que en depenen.

Cas específic: : els departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i els òrgans i entitats que en depenen que vulguin accedir al servei han de sol·licitar-ho a la Oficina de Processos i Administració Electrònica (http://governacio.gencat.cat)

Requisits previs
Els ens que vulguin ser requeridors del servei hauran de realitzar els passos següents:

  1. Adherir-se al Conveni de col·laboració, signat el 25 de novembre de 2009, entre l’Organisme Autònom Jefatura Central de Tráfico (JCT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), o disposar d’algun conveni específic amb la DGT que estigui vigent en aquesta matèria. En el cas d’adhesió, recordeu que aquesta s’ha de trametre a la DGT per tal que l’Ens local sigui donat d’alta als seus sistemes.
  2. Disposar d’un certificat de segell electrònic cedit al Consorci AOC. El certificat és un requisit necessari per signar les peticions de consulta al Registre de Vehicles i s’emmagatzemarà en un dispositiu segur del Consorci AOC. Per cedir el certificat i per autoritzar-ne el seu ús en la consulta de dades a la DGT, cal que seguiu els passos següents:
    • Si ja disposeu d’un segell electrònic “Serveis d’Administració Electrònica” cedit al Consorci AOC, només cal que consigneu l’autorització d’ús que apareix al formulari de sol·licitud d’autorització d’accés a dades del Registre de Vehicles de la DGT (punt 5)
    • Si no disposeu de segell electrònic, consulteu la Guia per sol·licitar el Certificat de Segell Electrònic per a serveis del Consorci AOC per tal d’obtenir-lo i consigneu-ne l’autorització d’ús.
    • Si disposeu de segell electrònic, però no l’heu lliurat mai al Consorci AOC, feu-lo arribar mitjançant el document de Lliurament de Certificat electrònic Serveis Consorci AOC i consigneu-ne l’autorització d’ús.
Sol·licitud del servei i documentació requerida
  1. Adherir-se al Conveni Marc d’Interoperabilitat, en endavant CMI, (cas de les administracions locals i ens que en depenen) o haver subscrit un conveni de col·laboració amb el Consorci AOC (cas dels col·legis professionals i altres institucions)
  2. Designar un responsable d’interoperabilitat. Les seves funcions seran:
    • Autoritzar i designar als usuaris que dins la seva organització podran fer ús del servei.
    • Vetllar per l’adequada gestió i accés al sistema en el marc de la seva organització.
  3. Emplenar el formulari de sol·licitud d’autorització d’accés a dades del Registre de Vehicles de la DGT, que està disponible al web del Consorci AOC (Inici > Serveis > Via Oberta > Pestanya “Cataleg de dades i documents interoperables“). Si es vol accedir al servei mitjançant integració, en la sol·licitud s’ha seleccionat l’opció “Tipus de consulta: ‘Integració mitjançant Serveis Web’.
Requisits normatius per emplenar la sol·licitud Consulta el contingut: DGT: registre de vehicles (normativa per emplenar la sol·licitud)
Cost No té cost
Valora aquest contingut: 
NegatiuPositiu Sense cap valoració
Loading...
 Millora aquest contingut

Ajuda'ns a millorar aquest contingut.

Si el que necessites és fer-nos arribar una consulta o reportar un problema, si us plau, fes servir l'opció de contacte del menú.

El teu email no es publicarà. Els camps requerits estan marcats amb *